• Anasayfa
  • |
  • PANAMA Hong Kong Sözleşmesi ile Balast Suyu Sözleşmesi’ni onaylamaya hazırlanıyor

PANAMA Hong Kong Sözleşmesi ile Balast Suyu Sözleşmesi’ni onaylamaya hazırlanıyor

Panama söz konusu iki sözleşmeyi onaylamak için gerekli süreci başlattığını söylerken, bu durum IMO tarafında birtakım önemli sonuçlar doğuracaktır.

Panama Hükümeti'nden bir yetkilinin Lloyd's List'e yaptığı açıklamada, her iki sözleşme metninin de parlamentoya sunulduğu ve herhangi bir aksilik yaşanmadığı sürece sözleşmelerin bu yıl içinde onaylanacağı belirtildi.

Hatırlanacağı üzere, geçtiğimiz Aralık ayında Londra'da IMO Kurulu toplanmış ve üç üye ülke –Fas, Gana ve Endonezya– balast suyu sözleşmesini onayladıklarını açıklamışlardı.  Ardından Endonezya, tonaj miktarının IMO kayıtlarındakinden fazla olduğunu belirtince, IMO yönetimi tüm üyelerinden tonaj miktarlarını gözden geçirip kendisine bildirmesini talep etti ve kendi de düzenli olarak veriler aldığı bağımsız bir değerlendirme sisteminden gelecek güncellemeleri beklemeye başladı.

Tonaj miktarlarının sayımı henüz bitmiş değil. Panama sözleşmeyi onayladığı takdirde, sözleşmenin yürürlüğe girmesi için gerekli tonaj miktarı elde edilmiş olacaktır. Ayrıca, Panama bayrağını taşıyan gemiler sözleşmenin kabulüyle sertifikasyon sürecini de daha hızlı tamamlayabilecektir.

 

2009 yılında onaylanan ve gemi sökümüne yönelik bir sözleşme olan Hong Kong Konvansiyonu ise gros tonajları dünya filosunun en az %40'ını oluşturan 15 veya daha fazla devletin imzası sağlandığı takdirde yürürlüğe girecektir. Ayrıca, sözleşmeye taraf devletlerin son on yıl içindeki toplam gemi söküm hacimlerinin, yine bu devletlere ait toplam ticaret filosu hacimlerinin %3'ünden daha az olmaması gerekmektedir.

Yukarıdaki üç şartın yerine getirilmesini takiben, Hong Kong Sözleşmesi iki yıl sonra yürürlüğe girecektir.

Panama, bu sözleşmeyi onaylayarak %3'lük gemi söküm hacmi şartının karşılanmasına fazla katkı sağlamayabilir fakat tonaj miktarı koşulu için önemli bir rol üstlenecektir.

Hong Kong Sözleşmesi'ni şimdiye kadar Demokratik Kongo Cumhuriyeti, Fransa ve Norveç olmak üzere sadece üç devlet imzaladı. Lloyd's List'e ulaşan bilgilere göre, Belçika, Hollanda ve Almanya sözleşmeyi onaylamak için gerekli süreci başlatmış olup, bu da imzalayanları gros tonaj olarak küresel filonun %22'sinden fazlasını temsil eden 7 devlete çıkaracaktır.

 

 

Kaynak: 12 Ocak 2015 tarihli Lloyd's List haberi.